Niepubliczna Szkoła Podstawowa i Gimnazjum Gąski 19, 88-140 Gniewkowo tel. (52) 351-27-70
|
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 9603 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
NIEPUBLICZNE PRZEDSZKOLE
- wykwalifikowana kadra pedagogiczna - bezpieczeństwo wychowanków
|   | NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA
- sukcesy w konkursach - języki obce: angielski i francuski - projekt „Młodzi sportowcy”
NIEPUBLICZNE GIMNAZJUM
- języki obce: angielski i francuski - "Pracownie komputerowe dla szkół" - projekt „Profilaktyczny wypoczynek” - koła zainteresowań - biblioteka szkolna
|
Przedszkole
Celem przedszkola jest:
- objęcie opieką wszystkich wychowanków i zapewnienie im bezpieczeństwa
- zapewnienie optymalnych warunków dla prawidłowego rozwoju dziecka
- wspieranie indywidualnego rozwoju wychowanków
- inicjowanie procesów rozwojowych dziecka
- kształtowanie i rozwijanie aktywności dziecka wobec siebie, innych ludzi i otaczającego go świata
- przygotowanie dzieci do podjęcia nauki szkolnej zgodnie z podstawą programową opracowaną przez MEN
- współdziałanie z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych
- aktywizowanie społeczności poprzez zaangażowanie osób do działań na rzecz rozwoju lokalnego
- kreowanie i wspieranie inicjatyw edukacyjnych, kulturalnych, społecznych i lokalnych
Do zadań przedszkola należy:
- pomoc rodzicom w sprawowaniu opieki nad dziećmi w czasie ich pracy
- kształtowanie czynnej postawy dzieci wobec własnego zdrowia i bezpieczeństwa oraz rozwijanie ich sprawności ruchowej
- budzenie wrażliwości emocjonalnej i świadomości moralnej oraz umacnianie więzi uczuciowej z rodziną
- nabywanie przez dziecko kompetencji językowej, a w tym nabywanie umiejętności czytania i kreślenia symboli graficznych
- wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka z wykorzystaniem jego własnej inicjatywy
- prowadzenie działalności diagnostycznej dotyczącej rozwoju wychowanka
- współpraca z psychologiem, logopedą, etc., w celu udzielania dziecku pomocy specjalistycznej
Szkoła Podstawowa
Realizując zadania systemu oświaty i wychowania w zakresie szkoły podstawowej Szkoła w szczególności:
- wychowuje dzieci w poszanowaniu tradycji, historii i kultury narodowej, ucząc jednocześnie otwartości i szacunku dla innych kultur i narodów
- potrzebującym pomocy uczniom zapewnia indywidualne wsparcie odpowiednio do potrzeb ucznia i możliwości szkoły
- uczniom uzdolnionym może umożliwić indywidualny program nauczania zgodnie z odrębnymi przepisami
- szkoła organizuje w zależności od potrzeb zajęcia nadobowiązkowe o charakterze dydaktycznym (kółka zainteresowań z listy do wyboru, naukę dwóch języków obcych), kulturalnym i sportowym
- zapewnia dzieciom opiekę w czasie zajęć szkolnych, a we współpracy z rodzicami może dodatkowo wspierać działania wychowawcze rodziny w formach dostosowanych do potrzeb i okoliczności
- szkoła umożliwia zachowanie tożsamości religijnej poprzez zorganizowanie nauki religii
- szkoła zapewnia przestrzeganie norm moralnych i etycznych przyjętych w społeczeństwach europejskich XXI w. o chrześcijańskich korzeniach ze zwróceniem uwagi na uniwersalne wartości humanistyczne
Szkoła zapewnia uczniom:
- pomoc psychologiczno – pedagogiczną (współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną)
- pomoc logopedyczną
- opiekę nad uczniami niepełnosprawnymi
- pracę w zespołach korekcyjno – kompensacyjnych
- realizację indywidualnego toku nauczania decyzją Dyrektora Szkoły na wniosek rodziców po zasięgnięciu opinii Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej
- bezpłatną naukę 3 języków obcych w ramach zajęć obowiązkowych i nieobowiązkowych
Gimnazjum
Z punktu widzenia psychologii uczeń kończący gimnazjum znajduje się w połowie fazy dojrzewania. Osiąga stabilizację emocjonalną i dojrzałość społeczną.
Zgodnie z oczekiwaniami, absolwent Gimnazjum:
- będzie realizował i cenił wartości wpajane uczniom przez pracowników szkoły w trakcie wychowywania i nauczania
- będzie rzetelnie wykonywał swoją pracę, będzie wrażliwy na piękno, będzie reagował na krzywdę innych
- w dalszej pracy nad sobą zwracać będzie uwagę na samodzielność, opanowanie, prawdę;
- przejawiać będzie zainteresowanie życiem społecznym i politycznym w Polsce i na świecie, a wkrótce stanie się aktywnym członkiem społeczeństwa obywatelskiego
- chętnie będzie uczestniczył w życiu kulturalnym i w różnych jego formach
- będzie realizował potrzeby samorealizacji
- będzie znał, rozumiał i akceptował normy i zasady społecznie uznawane
- będzie dostrzegał korzyści, ale i zagrożenia płynące z demokracji i wolności
- umiejętnie wykorzysta wiedzę i umiejętności, zdobyte podczas 3-letniej nauki, dla dobra swojego, innych i ojczyzny
Szkoła umożliwia:
- realizację obowiązku szkolnego dla uczniów szkoły oraz kontroluje jego spełnianie
- zdobywanie rzetelnej wiedzy i umiejętności na poziomie umożliwiającym kontynuowanie nauki w szkołach ponadgimnazjalnych
- dokonanie świadomego wyboru przez absolwentów dalszego kierunku kształcenia
- rozwijanie zdolności, dostrzeganie różnego rodzaju związków i zależności (przyczynowo – skutkowych, funkcjonalnych, czasowych, przestrzennych)
- rozwijanie zdolności myślenia analitycznego i syntetycznego oraz osobistych zainteresowań
- rozwój zainteresowań poznawczych, społecznych, artystycznych i sportowych – poprzez organizowanie kół zainteresowań, kół przedmiotowych, zajęć sportowych i innych form zajęć pozalekcyjnych
- udział w zajęciach wyrównawczych i reedukacyjnych w celu wyrównania braków u uczniów mających trudności w nauce
- poznanie dziedzictwa kultury narodowej, światowej i europejskiej, podtrzymanie poczucia tożsamości narodowej, językowej i religijnej, a w szczególności nauki języka polskiego oraz narodowej historii i kultury
- efektywne współdziałanie w zespole i pracy w grupie, budowanie więzi międzyludzkich
- kształcenie umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy, aby w ten sposób przygotować młodzież do pracy w warunkach współczesnego świata
- naukę religii zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu, uznając prawo do religijnego wychowania dzieci
|
Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:
zmiany@szkolnictwo.pl
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!
Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.
Wypełnij formularz >>>
Od 20tu lat najpopularniejszy i największy
informator branży edukacyjnej
- przedszkola, szkoły, uczelnie -kolonie, zielone szkoły - inne jednostki
|
OKS www.szkolnictwo.pl e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - ponad 1,5mln użytkowników/mies.
|
Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|